O JÓZE

Kolem roku 400 př. n. l., sestavil filozof Pataňdžali tzv. Jogasútru, která se skládá z osmi stupňů.
Současná „západní jóga“ zahrnuje dva stupně: ásany (pozice) a pranajámu (dýchací techniky)

Skrze jógu začneme věnovat pozornost svému tělu i mysli, učíme se, jak jim lépe naslouchat. Spojujeme dech, mysl a tělo. Zakoušíme uvolnění a lehkost pohybu. Jóga posiluje mysl, prospívá zažívání, nervovému, endokrinnímu, imunitnímu a lymfatickému systému, svalům i kostře, dýchacím cestám i reprodukčním orgánům, stimuluje štítnou žlázu. Celkově napravuje držení těla, harmonizuje čakry a tím i tok energie.
Tiší mysl, pomáhá k lepšímu spánku a koncentraci, zlepšuje astma, zlepšuje balanc a ano,….vedlejším produktem je hubnutí!

Joga má pozitivní vliv na celé tělo. Přesto i zde platí, že pokud má člověk nějaké zdravotní problémy, měl by cvičení konzultovat s lékařem v závislosti na svém zdravotním stavu.

Pro těhotné ženy je určená  Jóga pro těhotné, kterou připravuji na jaro 2017.

„Jóga nemění to, jakým způsobem se díváme na svět. Mění toho člověka, který se na svět dívá.“ B.K.S. Iyengar

„Tvrdost diamantu je součástí jeho užitku, ale ta pravá hodnota, je ve světle, které září skrz něj.“ B. K. S. Iyengar

„Uvolnění zbavuje veškeré únavy, přináší člověku mír a spokojenost.“ Hathajoga pradipika

„Říct, že na jogu nejste dost ohební, je jako říct, že na mytí nejste dost špinaví.“ internet